30 září, 2022
Kvalita spánku u ležící ženy je dobrá. Ví, jak na to.

Kvalita spánku je ovlivněna řadou nejrůznějších faktorů

Víte o tom, že vysoký krevní tlak způsobuje nekvalitní spánek? A ten je přitom jednou z hodně důležitých součástí našeho života. Během spánku totiž tělo odpočívá, a to nejenom po fyzické, ale také psychické stránce. Kvalita spánku Vás pozitivním způsobem ovlivní v mnoha směrech.

  • Podpora kreativity.
  • Lepší paměť a řeč.
  • Správné fungování organismu.

Začněte optimální dobou spánku

Na samotném počátku bychom se měli zmínit o době spánku. I když každý z nás je individuálním stvořením a jeho organismus má trochu jiné požadavky, existují obecné normy pro dobu spaní. Kvalita spánku je pak ovlivněna touto dobou. Podrobnosti naleznete v tabulce prezentované níže.

PředmětHodnota
Ideální doba spánku7 až 8 hodin
Minimální doporučená doba6 hodin
Maximální doporučená doba10 hodin
Kolik hodin denně by měl člověk asi tak spát?

Je pravdou, že někdo je velký spáč a raději si přispí, jiní zase nepoleží moc dlouho. Každému vyhovuje něco trochu jiného. Pokud ale nedopřejete tělu optimální dobu spánku, můžete se postupem času setkat s nejrůznějšími zdravotními komplikacemi.

Kvalita spánku v jednotlivých fázích

Pokud má být Váš spánek opravdu kvalitní a správný, měl by projít několika fázemi. Tou první je lehký spánek trvající přibližně 10 minut. Po něm přichází na přetřes pravý spánek dlouhý 20 minut, a nakonec hluboký spánek. V této třetí fázi si obvykle nejvíce odpočinete. Hluboký spánek může trvat až 40 minut. Během spaní se tyto cykly opakují hned několikrát.

Kvalita spánku vyžaduje jistou pravidelnost

Chcete-li si skutečně dobře odpočinout a načerpat nové síly do dalšího dne, měli byste se držet několika zásad. Jednou z nich je pravidelnost. Choďte spát a vstávejte zhruba ve stejný čas, na který si tělo přivykne. Vytvořte si dokonalé prostředí pro spaní. Je to měkká postel, minimum hluku a vyvětraná místnost. Určitě před spaním nekonzumujte kofein a podobné látky. Zároveň byste se neměli stresovat špatnými myšlenkami. Když tohle všechno dodržíte, určitě tím přispějete k lepšímu a kvalitnějšímu spánku.